Dokud se zpívá...

Když tohle píšu, je tolik hodin, že už bych asi měla spát, ale poslední týdny byly tak hektické, že ponocuju a doháním resty. Odučila jsem dnes celkem 9 hodin všeho možného, před pár hodinami jsem vystavila poslední listopadovou fakturu a hypnotizuju internetové bankovnictví, jestli se tam už objeví peníze za kompenzaci problematického letu s TAP Portugal v září, to abych mohla zaplatit kurs ve Finsku, kam opravdu a vážně jedu! (edit:hypnóza zabrala, ty  peníze právě přišly a od uznání nároku na kompenzaci to trvalo 14 dní. :-) Navíc jsem díky lektorce dostala na kurs slevu a vyšli mi velmi vstříc i s tím, dokdy mohu zaplatit. Není tudíž proč váhat, protože příležitost, když přijde, je potřeba využít. Letenku mám koupenou a ubytování zamluvené. Teprve teď mi ovšem dochází, do čeho jsem se to  už zase! pustila.


Vzhledem k termínu je celkem pravděpodobné, že tam bude sníh! Hodně sněhu! Miluju sníh! Z okna. A taky o něm ráda přemýšlím. Ovšem finský únor slibuje dobrodružství sněhové,  značka opravdové. Když zadáte do google vyhledávání Helsinki February youtube, dočkáte se například tohoto videa: 




Ten film je z 19. února (2012) a já mám letenku na osmnáctého, považte! Mé nadšení se mísí s realistickým pohledem na věc, který mají někteří moji přátelé. Když si vyslechli vypravování o plánu F (Finsko, nikoli FALL, prosím pěkně),  doporučili uzavřít kvalitní cestovní a úrazové pojištění s dobrým připojištěním  rizikových sportů chůze na sněžnicích a jízda na běžkách, případně též zvážit sport řízení psího spřežení. Moji fyzioterapeuti neříkají pro jistotu nic. Vůbec. Radši. Ale uznejte, že jezdit do Finska v létě je pro začátečníky a navíc je to tam tou dobou samý komár a žádná noc. Co bych tam dělala?  Skandinavistka musí umět zvládnout zimu a tmu a taky musí umět vymyslet, jak přesně se na výpravu přichystat.Bydlet budu v hostelu, ty skandinávské jsou většinou úplně v pohodě, pokud jde o čistotu. Ten můj navíc nabízí luxus v podobě tramvajové zastávky přímo přede dveřmi a supermarketu v přízemí, což vzhledem k počtu vyučovacích hodin během dne bude velmi užitečné, neb nebudu muset nikde lítat po nákupech, stačí si skočit o patro níž. 

Taky už vím, že prakticky vedle školy máme jednu z nejlepších veřejných saun v Helsinkách. Kulturní sauna slibuje autentický finský zážitek, tradiční saunová kamna, výhled na moře a dokonce i možnost se v tom moři smočit. Jestli to dám koncem února, je otázka, ale na svém to-do listu tento počin zařazený mám.

Finsky jsem se učit nezačala. Zatím. :-) Ale jinak jsou přípravy v plném proudu. Mám staženou aplikaci na nákup jízdenek helsinské MHD. Vím, kde si nejlíp v Helsinkách půjčit lyže. Koupila jsem letenku, zamluvila hostel a přemýšlím, jak se na čtyři dny intenzívního kursu co nejlépe připravit fyzicky, abych neodpadla. Účastníci totiž na obtížnost tohoto konkrétního kursu často upozorňují. 

Nezbývá, než zpívat. A cvičit. A učit se. A zase zpívat.  Čekají mě akční tři měsíce.A i když to bude spousta práce, těším se na ni. 

A tak to má být.











Komentáře

Oblíbené příspěvky