Koncert U Ježíška - o radosti malé i veliké

Tenhle víkend jsem trávila velmi akčně - pomáhala jsem finišovat projekt, který se jmenuje SMArt Gospel a konal se letos už popáté. Bylo to prima. A veselé. Teď sedím doma, mám nohy v lavóru, odpočívám a zpracovávám zážitky.  Protože zpívám se sborem, který je doma v Plzni, čekala mě cesta právě sem. Spolu s námi zpívali ještě Terezka Bečičková a Tomáš Ludvíček, kteří si říkají Tń'T.  Kostelíček U Ježíška je malinký, vlastně spíš taková větší kaplička. Postavil ho v roce 1746 Matěj Kondel a později, v roce 1807,  ho rozšířila zvonařská rodina Pernerů. Dnes se tu konají bohoslužby Evangelické církve augsbuského vyznání a taky spousta různých koncertů, jejichž výtěžek jde zpravidla na obnovu kostela. My jsme ovšem zpívali pro děti se spinální muskulární atrofií, aby mohly jet v létě na docela obyčejný tábor bez rodičů. Pro tyhle děti je to veliká věc, protože bez pomoci nedokážou skoro nic a bez pomoci rodičů nebo nějakého osobního asistenta se zkrátka neobejdou.

Kostelíček, kde se plzeňský SMArt Gospel obvykle koná,  je  vážně maličký.  Sbor Touch of Gospel se tady tudíž tradičně pokouší trhnout rekord v koncentraci gospelových zpěváků na metr čtvereční. Seskládat se na "podium" je vždycky tuze dobrodružné - a NIKDO! nebere ohled na to, že já se svou obrnou těžce nesu stísněné prostory, kde hůř držím rovnováhu.... :-) Někdo mi vždycky pomůže, automaticky, bez ptaní a bez komentářů. Nikdy nikoho nenapadlo, že bych někde zpívat nemohla.  A tak to má být.
Ustála jsem koncert "natěsno"  i tetokrát a vzhledem k tomu, že na tomhle místě hrajeme pravidelně, můžu konstatovat, že se mi vedlo v tomto směru zas o kousek líp než posledně. Malá a soukromá radost.

Kostel byl úplně plný, což přispělo nejen k blízkému společenství mezi návštěvníky koncertu a účinkujícími (ano, myslím to i doslova), ale taky k tomu, že nakonec nikomu nebyla ani trochu zima, ačkoli venku bylo kolem nuly.

Vybrali jsme tu 6501 korunu a přispěli tak k celkovému výtěžku, který byl (ve všech městech dohromady) 79 055 korun. Ze všech ročníků nejlepší výsledek! Zatím.


Publikum tleskalo, spolupracovalo s dirigentem a bylo velmi štědré. Díky!

Po koncertě mi kdosi z návštěvníků přišel za koncert poděkovat. Prý jsem ohromně statečná, že se něčemu takovému jako je organizace koncertů pro děti. ve svém stavu věnuju. Naprosto souhlasím. Vyplnit interaktivní formulář Ochranného svazu autorského, kterým sdělujete OSA, kdy a kde se akce koná a  kterým zároveň zasíláte seznam skladeb, jež hodláte na takovém koncertě předvést,  to  vyžaduje opravdu velkou dávku osobní statečnosti. Je totiž téměř nemožné ho vyplnit bez chyb napoprvé.  Statečnost během akce je rozhodně nutná - bez ohledu na to, jak dobře člověk chodí. :-) Jinak na tom, že někomu sem tam pomůžete, nic statečného není. Spíš je to radost. Veliká.  Doporučuju vyzkoušet osobně a přeju dobrou noc nebo ještě lepší jitro.

Komentáře

  1. Alenko, děkuji, připomněla jsem si tu nádhernou atmosféru. Jste křehká žena s velkým srdcem.

    OdpovědětVymazat
  2. Čtu asi dvacátej článek, a už mě bolí v zádech, a to čtu česky rychle. Bavíte mě moc. marca

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky